Veel gevraagde informatie
1 Klantenservice
1.1 Klantenservice MedicaMarkt
Wij zijn graag in contact met klanten en prospects om hen vooruit te helpen met meer kennis en de beste productkeuze. Neem daarvoor telefonisch contact op (tel. 085-0472472) of stuur ons een email middels het contactformulier. Wij beantwoorden e-mail, naar gelang uw emailtekst, in het ENGELS, NEDERLANDS, DUITS of SPAANS.

Uw externe inkooppartner:
Voor bedrijven geldt dat u MedicaMarkt als externe inkooppartner mag beschouwen: meldt ons wat u zoekt en waarop u wilt besparen, en binnen enkele dagen ontvangt u het resultaat in een vrijblijvende offerte. Ook geven wij vrijblijvend advies bij u op kantoor, neem hiervoor contact met ons op om een afspraak in te plannen.  

Openingstijden:
We willen flexibel in onze service-uren zijn, dus geen 9 tot 5 mentaliteit. U kunt op elk moment uw bestelling doormailen of online uw bestelling doen. Wij verzenden orders elke dag tijdens de werkweek, behalve tijdens de feestdagen.

Houd rekening met max. 1 werkdag om een reactie op uw e-mail te geven. Heeft u snel een antwoord nodig? bel ons dan op 085-0472472
 
2 Bestellen op MedicaMarkt
2.1 Hoe vind ik artikelen op MedicaMarkt?
U zoekt en vindt de gewenste artikelen door te zoeken in de categoriën dus o.a. op de verschillende merken, per verzorgingstype, per branche en op verschillende manieren op productcategoriën zoals disposables en praktijkbenodigdheden.

Daarnaast biedt de zoekbalk rechtboven op vele zoektermen de artikelen die iets te maken hebben met de zoekterm die u opgeeft. Dit werkt ook op artikelnummers van de artikelen die worden aangeboden.

2.2 Hoe kan ik artikelen bestellen op MedicaMarkt?
Voeg de artikelen die u graag wilt bestellen toe aan het winkelmandje. Per artikel kan er een minimaal aantal gelden. Nadat u alle artikelen heeft toegevoegd klikt u op het winkelmandje rechtsboven. U  komt dan terecht in het virtuele winkelmandje. Hier kiest u of u uw bestelling wilt afronden, of misschien nog verder winkelt om meer artikelen toe te voegen.

Als u uw bestelling wilt afronden dan geeft u uw persoonlijke gegevens op, de betaalmethode en de verzendmethode. Indien u een kortingscode heeft dan vult u die ook in. Desgewenst kunt u ook een opmerking plaatsen bijvoorbeeld over iets wat te maken heeft met de bezorging. 

U kunt ook eerst een account aanmaken en pas later een bestelling plaatsen. Op deze wijze kunnen bepaalde zakelijke klanten ook aan MedicaMarkt vragen om de bestelling in te voeren of om alvast artikelen te bestellen die niet op voorraad zijn maar die door MedicaMarkt handmatig wél als backorder kunnen ingevoerd. Zo staat de bestelling vast en zijn de artikelen voor u gereserveerd die binnenkort op voorraad zullen zijn.

Voor sommige zakelijke klanten is het ook mogelijk om telefonisch of per email een bestelling door te geven die dan door MedicaMarkt handmatig wordt ingevoerd. U dient dan wel eerst een account aan te maken.

 

2.3 Wat zijn de verzendmethoden?
MedicaMarkt hanteert diverse verzendmethoden in NL:

  • Een levering OVERDAG op maandag t/m vrijdag met DPD of PostNL
  • Een levering tijdens de avonduren of zaterdag.
  • U haalt uw bestelling af op een DPD of PostNL Afhaalpunt (mocht u twijfelen of u aanwezig bent op het privé of bedrijfsadres).
  • Zelf afhalen op ons depot in IJsselstein. (op aanvraag per bestelling)

Naast deze verzendmethoden gelden er diverse verzendmethoden voor leveringen buiten Nederland.

Meer details over de verzendmethoden? Klik HIER.


2.4 Wat zijn de betaalmethoden?

De betaalmethoden voor bestellingen vanuit Nederland:

  • iDeal 
  • Paypal 
  • Credit Cards 
  • Overschrijving per bank met vooraf betalen (altijd o.v.v. het ordernummer).
  • Veilig Achteraf Betalen met Afterpay (VOORAL PARTICULIER) - Afterpay stuurt de factuur naar de klant, de klant betaalt aan Afterpay conform de betaalcondities van Afterpay.
  • Veilig Achteraf Betalen met Billink (VOORAL ZAKELIJK) -Billink stuurt de factuur naar de klant, de klant betaalt aan Billink conform de betaalcondities van Billink.
  • Basware - wereldwijd het grootste online betaal en facturatieplatform waar duizenden bedrijven en instanties na accreditatie bij zijn aangesloten.
Per betaalmethode kunnen kosten in rekening worden gebracht. 

Wenst u op een andere wijze te bestellen of te betalen? Neem dan even contact met ons op om de overige mogelijkheden te bespreken.

Betaalmethoden voor bestellingen van buiten Nederland:

  • iDeal 
  • Belfius 
  • Sofortbanking 
  • MisterCash 
  • Bancontact 
  • Credit Cards 
  • AfterPay (alleen België Particulier)
  • Bitcoins 

Per betaalmethode kunnen kosten in rekening worden gebracht. 

Nu ook In België voor particulieren: achteraf betalen met Afterpay.



 

2.5 Kan ik achteraf op rekening betalen?

Achteraf betalen kan op twee manieren:


ACHTERAF BETALEN MET AFTERPAY

(MEEST GESCHIKT VOOR PARTICULIEREN):
AfterPay voert voor MedicaMarkt het volledige achteraf betaalen facturatieproces uit. Met name particulieren maken gebruik van deze achteraf betaalmethode. U kunt bij MedicaMarkt betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 200,= als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay dan kunt u betalen tot een bedrag van € 400,= PER BESTELLING.
AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. *E.e.a. na goedkeuring.


ACHTERAF BETALEN MET BILLINK

(MEEST GESCHIKT VOOR BEDRIJVEN):

Billink voert voor MedicaMarkt het volledige achteraf betaalproces uit. Met name is Billink geschikt voor bedrijven die achteraf willen betalen. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van Billink via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt zo bij MedicaMarkt betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 2500,= .
Ter goedkeuring van uw verzoek om zo achteraf te betalen voert Billink een gegevenscontrole uit. Billink hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. 

BETALEN PER FACTUUR:

Grote bedrijven kunnen bij ons ook direct bestellen en per factuur betalen op basis van een goedkeuring. U kunt hiervoor een email sturen met NAW en KvK gegevens en wat u wenst te bestellen. MedicaMarkt maakt de order voor u aan en stuurt u de factuur. Vervolgens zal de verzending worden gedaan indien het bestelde op voorraad is.

Voor betalen op rekening hanteert MedicaMarkt een goedkeuringsproces. Na goedkeuring geldt standaard een betalingsconditie van 15 dagen na factuurdatum. MedicaMarkt behoudt het recht om zonder opgave van redenen deze betaalmethode te weigeren.
 

2.6 Hanteert MedicaMarkt een minimum bestelbedrag?
MedicaMarkt levert haar assortiment tegen groothandelsprijzen aan bedrijven en particulieren. Hiermee is MedicaMarkt zeer laagdrempelig en worden prijzen aangeboden die gemiddeld veel lager liggen dan consumentenwinkels. Om dergelijke prijzen mogelijk te maken en de verwerkingskosten per bestelling te dekken geldt er een minimaal bestelbedrag. Onder dat bedrag kan iemand niet bestellen. De oplossing is dan om het aantal per artikel te verhogen óf extra artikelen toe te voegen aan de bestelling.

2.7 Waarom hanteert MedicaMarkt een minimaal bestelbedrag?
MedicaMarkt probeert de producten tegen de scherpst mogelijke prijzen te verkopen, aan bedrijven en particulieren. Ook is het mogelijk om in kleine aantallen te bestellen, dus niet altijd per grote omdoos of per pallet. Hiermee is MedicaMarkt laagdrempelig voor elk type klant.
Echter per bestelling gelden er verwerkingskosten, kosten van verpakkingen, opslagkosten, logistieke kosten etc etc. die niet worden verrekend in de verkoopprijzen van de producten. Dus om de lage prijzen mogelijk te blijven maken hanteert MedicaMarkt een minimaal bestelbedrag en in enkele gevallen ook een minimum aantal per besteld artikel.

2.8 Het bestellen lukt niet, wat nu?
Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals verkeerde of incomplete ingevulde gegevens, u heeft niet het minimale bestelbedrag bereikt, iDeal werkt op dat misschien niet bij uw bank etc etc. Mocht het probleem zich niet verhelpen dan helpen wij u graag verder, telefonisch op 085-0472472 of per email middels het contact formulier. Sowieso tijdens werkdagen worden uw vragen beantwoord en daar waar mogelijk ook buiten de normale werktijden.

2.9 Kan ik bestellen van buiten Nederland?
MedicaMarkt biedt klanten buiten Nederland aan om ook te bestellen tegen dezelfde lage prijzen. Voor deze landen zijn diverse betaalmethoden en verzendmethoden ingericht. Indien een geregistreerd bedrijf buiten Nederland het BTW nummer correct invult bij de bestelling dan wordt de bestelling vrijgesteld van BTW.

3 Prijzen en kosten van MedicaMarkt
3.1 Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
De getoonde prijzen bij ieder artikel worden zowel inclusief alsook exclusief BTW getoond. Het BTW percentage kan verschillen per artikel, 6% of 21%. Vermelde verzendkosten of andere bedragen zijn in principe vermeld als inclusief BTW prijzen, tenzij anders aangegeven.

Voor bestellingen van buiten Nederland door EU bedrijven wordt BTW vrijgesteld indien het bedrijf een KvK en BTW nummer op geeft. De factuur zal 0% BTW tonen. In alle andere gevallen, inclusief particulieren, wordt de Nederlandse BTW in rekening gebracht.


4 Leveringen en retouren
4.1 Retouren en herroepingsrecht

HERROEPINGSRECHT:

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Wij volgen hiermee de wetgeving voor online verkopen.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zal het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info [@] medicamarkt.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Het retouradres is:
 

MedicaMarkt p/a 4DMS
Newtonstraat 3-5
3401 JA  IJsselstein

 

Meldt uw retourzending altijd eerst aan per email. Wanneer u de retour verzend voeg dan altijd een kopie factuur plus uw opmerking erbij wat u wenst: ruilen voor iets anders of geheel retour en uw geld terug.

Neem contact op
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
Powered by Lightspeed